17 Nisan 2007 Salı

Fırında Beşamelli Tavuk

Ve Tavuk Etkinliği için son tarifim karşınızda. Ben mutfakta tarifimi hazırlarken arkadaşlarım "vayy demek yasemin mutfakta'yı canlı seyretmekte nasipmiş" diye benimle dalga geçiyorlardı. Oysa ne kadar şanslılar farkında değiller :P. Şaka bir yana gerçekten hem beni hemde çevremi çok sardı bu iş, artık kendi tariflerimde bile öyle biraz şundan biraz bundan yapamıyorum. İllaki herşeyden ne kadar koyduğumu ölçüsünü bir yere not ediyorum, yoksa siteye koymuyorum :) . Şimdi geçelim tarifimize...

Malzemeler
  • 6 parça tavuk but
  • 2 havuç
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 soğan
  • 2 orta boy patates
  • 1 su bardağı kaynar su
  • pul biber
  • kekik
  • karabiber
  • tuz
Beşamel Sos için
  • 3 su bardağı süt
  • 3 diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı un
  • Tereyağ
Yapılışı
  1. Tavuk butlarını az yağ koyduğunuz tavada çevirin biraz pişince karabiber ve kaynar suyu ekleyin. İyice haşlansınlar. Altını kapatın.
  2. Başka bir tencerede küpler halinde doğradığınız soğan ve havuçları az zeytinyağ ile kavurun. Üzerine yine küp şeklinde doğranmış patatesleri ilave edin. Hafifçe kavurun.
  3. Sebze karışımının içine bezelyeleride ekleyin. Bu arada tavuğun suyunu süzün ve sebze karışımına suyunu ilave edin, arzunuza göre tuzunu ekleyin. 3-5 dakika pişirin. Altını kapatın.
  4. Bir sos tenceresinde arzu ettiğiniz kadar tereyağı eritin. 3 diş sarımsağı küçük küçük doğrayın. Sarımsağı tereyağında kavurun.
  5. Tencereye 3 kaşık unu ekleyin ve çok az kavurun. Üzerine sütü yavaş yavaş ve karıştıra karıştıra ilave edin. Burda çırpıcı ile karıştırmak daha pürüzsüz bir sos elde etmenize yardımcı olacaktır. (Çırpıcı derken bu çırpma telini kastediyorum, mikser değil.)
  6. Tüm sütü ilave ettikten sonra sosunuzun biraz pişmesini ve kaynamasını bekleyin. Bu arada sürekli karıştırın dibi tutmasın.
  7. Fırın kabınıza tavukları koyun. Tavuk sulu sebze karışımını dökün. Kekik ve pul biber ile baharatlandırın. Üzerini tamamen kaplayacak şekilde beşamel sosunuzu dökün.
  8. 180 derecede önceden ısıttığınız fırında sosun üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...


1 yorum:

  1. Bugun tarifinizi denedim.biraz format degisikligi yaptim ama imkanlara gore benim yaptigim sekildede denenebilir o yuzden yorum yapmak istedim:) but yerine tavuk fileto kullandim bezelyeyi cikartip kabak ve patlican ekledim köride ilave ederek guvece malzemeleri koyup firina verdim.sonuc nefiss:)) benimki kadar sizinkininde cok lezzetli olduguna inaniyorum.kolay gelsinn hepimize yemekli gunlerr:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin