2 Mayıs 2007 Çarşamba

Zeytinyağlı Taze Fasülye

Zeytinyagli Taze Fasulye

Zeytinyağlılar bizim ailenin her zaman baş yemeği olmuştur. Özellikle de zeytinyağlı fasülye. Nede olsa egeliyiz işimiz gücümüz sebzeyle :). Evlendikten sonra da aynı sevdayı eşime de aşıladığımı düşünüyorum çünkü O da şimdi bayılıyor zeytinyağlılara ki onlar sebzeleri etsiz yemezlerdi ;). Annem tüm zeytinyağlıları pişirirken aynı formülü uyguluyor bende annemin kızıyım aynen devam.. İşte egelilerden zeytinyağlı pişirme formülü..

Malzemeler
  • 1 kilo taze fasülye
  • 2 büyük baş soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 4 adet orta boy domates
  • zeytinyağ
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı
  1. Fasülyeler kılçıklarından ayıklanır. Çok büyük iseler ortadan ikiye hem uzunlamasına hem de enlemesine kesilerek inceltilir. Bir güzel yıkanır. Fasülyelerden kılçık ayıklama konusunda ben biraz hassasım. Yoksa balıkmı yiyorum fasülyemi ayırd edemiyorum :).
  2. Soğanlar çok küçük olmamakla beraber küp küp doğranır. Sarımsaklar soyulup iri iri doğranır. Bütün olarakda atabilirsiniz. Çok ufak doğramaya gerek yok.
  3. Domatesler rendelenir.
  4. Geniş bir teflon tencereye arzu ettiğiniz kadar zeytinyağ konulur.
  5. Üzerine sırasıyla soğanlar, sarımsaklar, fasülyeler konulur. En üstte domates rendesi yayılır.
  6. Şeker ve tuz da serpiştirildikten sonra kapağı kapatılıp pişmeye bırakılır. Pişme sırasında arada suyunu kontrol etmek için kapağını açabilirsiniz. Çok fazla karıştırmaya gerek yoktur. Ama biraz piştikten sonra hafifçe karıştırabilirsiniz.
  7. Önce harlı ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte pişirilir. Pişme sırasında tüm sebzeler kendi sularını salacağı için ayrıca su ilave etmeye gerek yoktur. Ama baktınız suyu bitiyor dibi tutacak, az biraz kaynar su ilave edebilirsiniz.. Fasulyelerin rengi dönüp yumuşak bir hal aldığında hazır demektir.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Yasemincim, seninle aile yapılarımızda benziyormuş da ondan ben sana böyle bir sıcaklık duymuşum meğer. Bizim evdede pilav konusu babama aittir ve hiç ölçü kullanmadan nefis pilavlar yapar. Zeytinyağlı konusuna gelince, bütün yaz boyunca bizim buzdolabından fasulye,pırasa,enginar, kereviz eksik olmaz. Taze ekmekle, suyuna bana bana, buz gibi .Hmmm. süper..
    Ama ben eş konusunda senin kadar şanslı değilim, tipik bir Kilis li olan eşim için bir yemek salçasız ve etsiz olamaz ve kesinlikle soğuk yemek yenmez:( Bende evli olarak geçireceğim bu ilk yazı kara kara düşünüyorum şimdiden :)

    YanıtlaSil
  2. canim muge :) hakkaten dimi simdi ortaya cikti :) ablaminda esi urfali yani seninle ayni kaderi paylasio oda :) ama enistem alisti eminim seninkide alisir.. zaten bence sebzeye nasil et konur bilmiyorum :)) afiyetler olsun...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin