23 Eylül 2008 Salı

Tavuklu Tarhana Çorbası

Tavuklu Tarhana Çorbası by Yasemin MutfaktaTarhana çorbası bizim ailede en çok sevilen ve yaz kış demeden en çok tercih edilen çorbadır. Rahmetli babaannemin evinde her sabah tarhana çorbasının kokusuyla uyanırdık. Yüzyılın klasiği tarhana çorbası tarifimde zaten güzel güzel anlatmışım babaanneciğimi. Annemlerde tarhana çorbası sıklıkla tavuklu yapılır aslında. Ama ben bu halini ilk kez yaptım. Bundan sonrada başka halini yapmayı düşünmüyorum. Sizde denedikten sonra benimle aynı fikirde olacaksınız eminim. Öncelikle kesinlikle taze tavuk suyu kullanmanızı öneririm.
Taze Tavuk Suyu'nun hazırlanması:
Bunun için yapılması gereken çok basit. Bir bütün tavuk alın kocaman bir tencerede bol suda haşlayın. Ben suyuna tuz veya baharat eklemiyorum. Ama isterseniz karabiber, tuz ve arzu ettiğiniz taze otlardan da ekleyebilir kullanmadan önce süzebilirsiniz. Sonra tencereden tavuğu çıkarıp didik didik parçalayın. ( Bu arada her damak tadına uymadığı için derisini ayırıp atabilirsiniz. Ama ben çorbada da pilavda da derisini kullanırım. Yemeğe ayrı güzellikte bir lezzet katar. Ancak yemeden ayırırım :D). Didiklediğiniz parçaları yemeklerde veya salatalarda kullanabilirsiniz. Ya da buz dolabı poşetinde kullanana kadar dondurabilirsiniz. Tencerede kalan tavuk suyunu kullanacağınız kadarını kullanıp kalanı silikon buz kalıplarına ya da benim gibi minik minik uğraşamam derseniz silikon 12'li muffin kalıbına boşaltıp buzluğa atıyorsunuz. Donduktan sonra kalıptan çıkartıp buzdolabı poşetlerine koyabilir yemeklerinizde kalıp kalıp kullanabilirsiniz. (Teşekkürler Mügeciiiimmmmmmm :))


Malzemeler
  • 3 tepeleme yemek kaşığı tarhana
  • 2 su bardağı tavuk suyu (Eğer tavuk suyunuz yoksa bulyon kullanabilirsiniz. O zaman soğuk suyun miktarını 2 bardak arttırın)
  • 2 su bardağı soğuk su
  • 2 adet sivri biber
  • Tereyağ
  • Zeytinyağ
  • Tuz
  • 1 su bardağı kadar haşlanmış ve didiklenmiş tavuk eti
  • 3 diş sarımsak
Yapılışı
  1. Sarımsakları halkalar halinde doğrayın. Biberleride aynı şekilde. Tencerede az tereyağ ve zeytinyağında biber ve sarımsağı kavurun. Çok fazla yağ eklemeyin tavuk suyunda da yağ oldukça var çünkü.
  2. Tencereye soğuk suyu ve tavuk suyunu ilave edin. Tarhanayı serperek ekleyin. Kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişirin. Tuzunu da ilave edin. Eğer kıvamı duru geldiyse başka bir kasede bir kaşık daha tarhanayı kaynar suda eriterek ilave edebilirsiniz. Yok çok koyu geldiyse bu sefer kaynar su veya tavuk suyu ilave edebilirsiniz.
  3. Kaynamaya başlayınca didiklediğiniz tavuğu tencere atın. Biraz karıştırın bir iki taşım kaynattıktan sonra tamamdır. Üzerine nane serperek veya sade bir şekilde servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. offff çok güzeldi çoook.
    Şimdi oruçlu oruçlu kokusu burnuma, tadı ağzıma geldi:)
    Olsada yesem.
    Ellerine sağlık gülom.

    YanıtlaSil
  2. Tarhana çorbasına bayılırım yanında da turşu hıımmm nefis olur tavuklu hiç denemedim ama görünüm harika kesin yapacağım canım bende yeniyim aranız da bana da beklerim:))))

    YanıtlaSil
  3. offf tam bu havalara göre bir çorba olmuş bu,ellerine sağlık.hayırlı kandiller bu arada

    YanıtlaSil
  4. valla ben bizzat dün gece o müthiş tarhanadan içtim muhteşemdi bu akşamda anneme yaptırıyorum ellerine sağlık kardeşim harika olmuş

    YanıtlaSil
  5. salçada katabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette arzu ederseniz ilk yağ ve sarımsak aşamasında bir miktar salça koyabilirsiniz..

      Sil
  6. ellerine sağlık çok güzel oldu tarifin için teşekkür ederiz

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin