21 Ocak 2010 Perşembe

Acılı Mısır Ekmeği

Acılı Mısır Ekmeği

Mısır ekmeğini nasıl yiyeceksiniz.. Önce kızartacaksınız böyle biraz yanacak üstü, sonra üzerine halis köy tereyağı sürecekseniz, ekmeğin sıcaklığı tereyağını eritecek. En sonda üzerine karabiber serpeceksiniz.. Vee çıtır çıtır keyifle yiyecekseniiz.. Hele de mısır ununuzda halis Artvin'den gelmiş sapsarı mis gibi unsa...
Hayat insana umulmadık sürprizler sunuyor.. Hemde hiç beklenilmedik zamanlarda beklenilmedik ortamlarda.. Çok canımın sıkıldığı bir günde facebook ta gezerken yaa bu facebookta herşey var acaba okey oyunuda varmı dedim.. Sanal bir ortamda, çay, kahve sipariş verdiğiniz, hesabı kaybedene yıktığınız, milletle lak lak yaptığınız bir ortam düşünün. Heheh çoook gülüp çok eğlendiğim, zaman zamanda kızıp sinirlendiğim bir ortam..
İşte böyle bir ortamda tanıdım Artvin'li arkadaşlarımı.. Normalde tanışma şansımızın binde bir olduğu insanlarla internette tanışmak, ailecek görüşmek kulağa inanılmaz gelsede, sevgili Zaim ve Hekimoğlu aileleri benim hayatımda güzel bir yere sahip oldu.. Elbette ortak noktamız boğazımıza düşkünlüğümüzdü. Ve işte bu değerli insanlardan bir gün bana kocaman kolide, hakiki tereyağ, hakiki köy peyniri, inanılmaz lezzetli bahçe mandalinaları, karadenizin nefis çayı ve elbette bu tarifi oluşturan nefiissss mısır unu geldii.. Gözlerime inanamamam bir yana midem sanırım daha fazla bayram edemezdi :D.. Valla Ortim hakkını ödeyemem, sayende blog okurlarımda mısır ununa doyacaklar ben yeni tarifler denedikçe :D

Acılı Mısır Ekmeği

Tarifi can arkadaşım Müge'den aldım. Aynen anlattığı gibi boğazı almayan, çıtır çıtır bir lezzet.. Helede Karadenizli arkadaşlarımın dediği gibi yoğurda ufalayıp yerseniz... Allaahhh!!!

Malzemeler
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı kaynar su
  • 1/2 su bardağı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı beyaz un
  • 4 su bardağı mısır unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı pul biber
Yapılışı
  1. Yumurta ve şekeri derin bir kasede çırpma teliyle çırpın.
  2. Süt ve yağıda ilave edip iyice karışmasını sağlayana kadar çırpın. Zeytinyağ sıvıyağa göre daha çabuk yüzeye çıktığı için biraz seri çırpmaya çalışın.
  3. Un, kabartma ve tuzu eleyerek karışıma ilave edin.
  4. Mısır unu benim unum gibi taneli orjinal unsa elemeden eklemenizi öneririm. Ama marketten aldığınız paket unsa o zaman karışıma eleyerek ekleyebilirsiniz. Pul biberide ilave edip kaşıkla karıştırın.
  5. En son kaynar suyuda ilave edip çırpma teli ile iyice karıştırın. Su ilave edilince karışım seyrelip daha kolay çırpılacak hale gelecektir.
  6. Geniş yuvarlak kalıpa ya da benim gibi dikdörtgen geniş borcama, kalıbı iyice yağlayıp unladıktan sonra, karışımı boşaltın. Yüzeyini kaşığın arkasıyla düzeltin.
  7. 180 derece önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarıp kürdan temiz çıkana kadar pişirin. Aşağı yukarı 40 dakika.
Afiyet olsun..

7 yorum:

  1. oh oh ellerine sağlık ,nefis nefis çok severim yoğurda bulayıp hemde :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. tam da diyecektim ki sen yazmışsın zaten. karadenizli olup da bunu yogurtsuz yiyen görmedim ben. bayılırım ve ne zamandır da yapmadım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ekmek yapmaya meraklı biri olarak en kısa zamanda deneyeceğimden emin olabilirsiniz. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. aynen ole Sedacim, bak bi onceki tavuk suyuna corbayada ufaladiginda harika oluyor haberin olsun :D

    Adaşım heheh bak sen demeden ben dedim! Hemen yap ama senin cins paşa yermi bilmiim :P

    Denediğinde haberim olsun Ayazma, merak ederim! afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  5. Çok leziz gözüküyor, karadenizli olmamama rağmen karadeniz yiyeceklerini seviyorum bende, mısır ekmeğınide severim ertesi gün sertleştiğinden dolayı ben beyaz un oranını biraz daha fazla kullanıyorum hazırlarken..
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ayyy süper ya nasil canim istedi anlatamam ellerinize sağlık süperrrrr

    YanıtlaSil
  7. Afiyetler olsun bereketi ile..
    Acılı lezzetını artdırmışdır..
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin