28 Mayıs 2010 Cuma

Zeytinyağlı Taze Fasülye Kavurması

Taze Fasülye Kavurması

Taze fasülyeyi bu şekilde kime ikram ettiysem önce şaşırıyor sonrada kaşık üzerine kaşık dolduruyor tabağına. Sanırım bu da ne kadar çok beğenildiğini gösteriyor. Arşive göz gezdirirken farkettimki kaç sene evvel memlekette çekmişim bu tarifin fotoğrafını ilk. Ancak beğenmemişim fotoğrafı da yayınlamamışım. Ya da her zamanki gibi unutmuş gitmişim.. Ne olacak benim unutkanlığım bilmiyorum. Sanki kafamda kavak yelleri.. Savrulup duruluyorum.. Pek buralarda değilim bugünlerde.. Hiç masa başına oturmuyorum, bilgisayarı çok nadir açıyorum, sadece pastaların fotoğraflarını yüklemek ve mailler için arada kontrol ediyorum ama o da çok kısa bir süre. Beni sürekli nette görmeye alışmış insanlar özellikle telefon açmaya başladılar nerdesin diye :).. Bu aralar böyle biraz uzak kalmalıyım.. Candan Erçetin harika bir şarkı yapmış ya bu sene aynen onun gibi; "Bahar geldiğinde mi ben böyle olurum, yoksa böyle olduğumda mı gelir bahar..."...

Taze Fasülye Kavurması

Malzemeler
  • 1 kg taze şeker fasülye (ince ve körpe olanları seçerseniz harika olur)
  • 1 baş kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1/2 demet taze nane
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • tuz
Yapılışı
  1. Taze fasülyeleri kılçıklarından ayıklayıp küçük küçük doğrayın.
  2. Soğan ve sarımsağı küçük küpler halinde doğrayın.
  3. Geniş tabanlı bir tencereye (ben pilav tenceresi kullanıyorum) zeytinyağını koyup ısıtın.
  4. Tencereye önce soğan ve sarımsağı koyun. Hafif pembeleşip yumuşayana kadar kavurun.
  5. Sonra taze fasülyeyide ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Ara sıra gidip gelip karıştırın. Fasülyeler renk değiştirip yumuşayana kadar kavurmaya devam edin.
  6. Piştikten sonra tencerenin altını kapatın. İnce kıydığınız naneleri tencereye ilave edin. İster sıcak ister soğuk servis edin..
Afiyet olsun..

16 yorum:

  1. bayılırım :) ki turşusundan olanı harikadır ama bazen kandırmak için kendimi böylede yapıyorum,elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ben kesin itirazsız yerim hepsini, enfes görüntü. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. canım benim ellerine sağlık nefis olmuş
    benimde kayın validem çok güzel yapar aynen sen gibi ..

    YanıtlaSil
  4. Yasemin hanım bu kavurmanın pişme süresi ne kadar peki? Harika görünüyor ellerinize sağlık...

    züleyha

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık daha önce hiç tatmadım ama denemek isterim

    YanıtlaSil
  6. merhaba, elinize sağlık, nane çok ilginç geldi ama denemek istiyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, tadını tahmin edebiliyorum, hele bir de sarımsak girmiş tencereye, ımmm :)
    Bizde turşuyu bazen de böyle keserek kavururlar ona benzettim

    YanıtlaSil
  8. Bu şekilde hiç denemedim ama görüntü hoşuma giti. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Yasemincim ellerine sağlık canım. Buna benzer bende yapıyorum. Biz severek yiyoruz.

    YanıtlaSil
  10. taze fasulyeyi her türlü severim, buna bayıldım...sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Züleyha, Yaklaşık 30-45 dakika arasında pişer. Fasülyenin yapısına ve tazeliğine göre değişen bir durum bu. Yumuşayacaklar ama iyice erimeyecekler. Umarım yardımcı olabilmişimdir...

    YanıtlaSil
  12. Yasemin hanım merhaba, bu tarifinizi denedim ancak taze nane sanırım pek yakışmadı:( Pişme süresince kontrol ederken gayet lezzetli gelen yemek, en son aşamada nanelerin eklenmesinden sonra bana hiç hoş gelmedi, naçizane fikrim...

    YanıtlaSil
  13. merhaba, hımmm tabiki zevkler farklı olabilir.. Bir dahakine siz nanesiz tercih edebilirsiniz pek tabii. Fikrinizi paylaştığınız için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. bu gun ilk defa deneyecegim' palasiminiz icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  15. yasemin Hanım dün soframızda bu fasulye kavurması vardı,çok beğendik tarif içi teşekkürler:)
    ben nane eklemedim ve fasulyeler birazcık sarardıktan sonra sadece bir adet küp domates ekledim hepsi yumuşayınca kapattım,yarım kilo fasulyeyi hemen bitiriverdik salata gibi:)

    YanıtlaSil
  16. fasulyeleri koyunca altınıkısacak mıyız?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Blog Widget by LinkWithin